“Gravid rädslor”

Nu när min älskade pojk har somnat passar jag på att skriva lite…

Imorgon beger jag och lillpojken till hemstaden för att träffa min älskade familj, när man har ett hektiskt liv så känns det skönt att få tid för att åka ner på ett besök:)

Nu när min rubrik heter “gravid rädslor” så vill jag dela med mig av mina känslor om det. Varför är det så att nu för tiden så verkar många blivande mammor rädda för mycket. Det ska ätas nyttigt och ekologiskt hela tiden, man får absolut inte ta alvedon och absolut inte ta nässpray. Men trots att läkare och barnmorskor säger att det är ofarligt (så länge man håller sig till måttliga mängder och tar så lite som möjligt) så hittar mammor på själva egna regler och säger att det är DUNDER FARLIGT…men nej var lugna jag åt alvedon när jag var gravid med Liam och gjorde det sällan, jag åt någon brieost någon gång och jag har FORTFARANDE världens friskaste pojk. Dessutom ammade jag inte heller.

Jag tycker att man inte behöver vara rädd hela tiden om allt. Hur gjorde mamman förr i tiden? Ibland skrattar min svärmor och mamma när jag berättar om alla konstiga “regler”, dom svarar alltid “kolla hur friska ni var och är trots att vi inte följe dessa konstiga regler”. Och jag tenderar att hålla med. Jag tänker inte låta någon skrämma mig i onödan det har varit så skönt 🙂

Så slappna av och njut av graviditeten 👍☺️

Nu ska Jag själv ta och sova lite

Byebye❤️

2015/01/img_0550.jpg

Leave a Reply

