2 barnschocken

Jag har inte riktigt fått den där 2 barnschocken ännu, kanske för att mannen min inte börjat Jobba förrän idag. 

Men eftersom lillen tar mycket av min tid känner jag ångest över att jag inte har lekt så mycket med Liam som jag brukar. Jag ser även hur han saknar det, så himla jobbigt så jag har passat på och hämtat honom från förskolan för att få leka som vi brukade göra och man kan se hur nöjd och glad han blir och jag själv blir helt känslosam och framförallt glad när han ser att mamma forfarande kan leka☺️ 

Men man ser även den svartsjuka sidan av han. Nu har han börjat busa mer hemma och han vill sällan “pussa” lillebror. Att bära på ett litet barn samtidigt som man försöker pussla med lego med den andra pojken är inte det lättaste men nu ser jag hur mycket vi mammor klarar av, nu gäller det att planera dagarna bättre så man har tid till båda men nu märker jag att det kommer ta tid. 

Jag börjar redan längta tills de kan leka ihop och bli bästa vänner. Det kommer bli bra..till slut ☺️

Leave a Reply

