Nya Tillskottet

Dagen jag längtat efter kom tidigare än väntat, 2 veckor innan BF ville Lillen ut. I söndags kväll kände jag värkar som bara blev värre och värre, blev så himla rädd och gick gråtandes till Robin att vi behövde åka in. 

När vi väl var på förlossningen så undersökte dom mig och kollade så allt var Ok. Jag var öppen 4cm och eftersom jag hade planerad snitt den 18/6 fick jag välja om jag ville förlösa som vanligt men eftersom jag var så inställd på att gå igenom ett kejsarsnitt så ville jag ändå göra det. Vi väntade på min tur för snitt och efter det gick allting så snabbt. 

När vi väl kom in till operationssalen så började det gå lite segt eftersom jag hade lite sammanväxningar i livmodern sen tidigare infektioner från första snittet vilket resulterade att jag blödde rikligt när de började klippa. Hela 2,2 L blod förlorade jag. Är fortfarande himla chockad över att jag inte behövde något blod. Operationen tog ganska lång tid, sen fick jag åka till intensiven för att de ville hålla mycket noga koll på mig. 

Trots alla komplikationer och all smärta efteråt så ångrar jag inte kejsarsnittet. Man visste ju inte att det skulle bli såhär jobbigt. Det som kan bli jobbigt är om man vill skaffa fler barn och då kan det innebära mer kompilationer vid nästa kejsarsnitt. 

Men nu mår vi alla bra och är superlycklig över att ha 2 friska pojkar ❤️ 

Och nu har vi äntligen hittat ett namn: Melvin ☺️❤️ 

Nu hoppas vi bara på att få åka hem snart! 

  

Leave a comment